نکوداشت روز جم با حضور تبادار و المالسی

در همایش نکوداشت روز جم از مقام علمی پروفسور مجید اسدی استاد پزشکی هسته ای تجلیل شد. در این مراسم اسماعیل تبادار استاندار اسبق بوشهر که در زمان وی شهرستان جم تاسیس شد، سکینه الماسی منتخب جنوب استان در مجلس دهم و فرمانداران جنوب استان حضور داشتند.

پروفسور مجید اسدی یکی از چهره های منتخب امسال جم اظهار داشت: همایش روز جم، امری نیک است که مردم و مسئولان شهرستان جم،  ظرفیت ها و فرصت های شهرستان را مرور کنند وبرای اعتلای هر چه بیشتر تلاش کنند.

وی گفت: خود را لایق این همه لطف نمی دانم و بزرگان دیگری نیز هستند که نسبت به من دارای اولویت هستند، هر توفیقی که به دست آمده، محصول کار تیمی و بستری بوده که فراهم شده است، همچنین آنچه انجام داده ام، در راستای وظیفه است.

دکتر اسدی با اشاره به فرازی از سخنان حضرت علی (ع) که دانش را زمینه ساز تسلط و قدرت ملت ها دانست، گفت: باید برای جذب و نگهداشت سرمایه های انسانی خصوصا در بعد علمی تلاش بیشتری شود .

این استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر که مرکز تصویربرداری پزشکی هسته ای و مرکز درمان هسته ای به همت وی در بوشهر ایجاد شد تاکید کرد: بوشهر دومین استان پس از تهران است که مرکز درمان هسته ای با کاربرد درمان سرطان دارد.

پروفسور اسدی خواستار تقویت زمینه خودباوری در دانش آموزان شد و بیان داشت: مسئولان و معلمان و خانواده ها می توانند در این زمینه نقش بسزایی ایفا کنند.

 دکتر مجید اسدی در ادامه بیان داشت: همیشه در فکر خود علاوه بر نقش شخصی( که این نقش بعد از مدتی ما را قانع می کند) باید برای خود نقش تاریخی- ملی و حتی بین المللی متصور باشیم تا بدانیم چه مسیر طولانی و عمق وسیعی از مسئولیت پیش پای ماست و با انگیزه به کاری که برعهده مان است، ادامه دهیم.

وی زمینه سازی برای پرورش شهروندان خلاق را موضوع مهم دیگر عنوان کرد و بیان داشت: متاسفانه در مدارس به امر پژوهش توجه نمی شود .

اسدی با ذکر خاطره ای بیان داشت: در مسابقات علمی در کشور آمریکا ، دانش آموزان ایران از نظر بنیه علم ریاضی و فیزیک از دانش آموزان خیلی کشورها حتی امریکا بهتر بودند اما از نظر انجام کارهای پژوهشی، متاسفانه شرایط خوبی نداشتند.

وی دلیل قدرت برخی از کشورها را توجه به علم و پژوهش های دانش بینان عنوان کرد و بیان داشت: باید موزه های علمی ایجاد شود.

این استاد برجسته پزشکی هسته ای بیان داشت: شهرستان جم با موقعیت مهم باید صاحب موزه نفت و گاز باشد تا زمینه ای برای پژوهش ها در این حوزه فراهم شود.

در این همایش که با حضور مهندس تبادار استاندار سابق بوشهر، فرمانداران و مسئولان شهرستان های جنوبی استان بوشهر، منتخب جنوب استان در مجلس دهم و با حضور شهروندان جمی در فرهنگ سرای توحید برگزار شد از مقام علمی پروفسور مجید اسدی استاد پزشکی هسته ای تجلیل شد.

گفتنی است پروفسور اسدی در سال ۸۲ فارغ التحصیل در رشته پزشکی هسته ای شد، در سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶جایزه بهترین پروژه پزشکی از دانشگاه هاروارد و کره جنوبی را اخذ کرد، سال ۲۰۱۱ نیز در مسابقه دانشگاه بیرمنگام انگلیس در زمینه عفونت ها با همکاری دانشگاه شهید بهشتی به فینال راه یافت.

اسدی که متولد ۵۶ در جم می باشد و در سن ۳۵ سالگی به درجه “استاد تمام” دست یافت، در سال جاری نیز به عنوان یکی از ۱۰ پژوهشگر برتر کشور در زمینه پزشکی معرفی و لوح خود را از دست رییس جمهور گرفت.

اخیرا نیز در همایش روز بوشهر به عنوان چهره ماندگار استان بوشهر از دکتر اسدی تجلیل شد.