خوراكی هايی برای سم زدايی از بدن

همه مواد غذایی که ما روزانه مصرف می‌کنیم، سمومی دارند که می‌توان از طریق مصرف بعضی خوراکی‌ها بدن را از این سموم پاکسازی کرد. امروزه به دلیل کمبود وقت مردم بیشتر به فست فودها روی می‌آورند. غذاهای سرخ کردنی و فست فود برای کبد بسیار مضر است. سم‌ها و چربی‌هایی که وارد بدن می‌شوند به مرور زمان در بدن انباشته شده و موجب بیماری‌های خطرناک و کشنده‌ای می‌شوند. مواردی از قبیل: مواد افزودنی، شکرهای مصنوعی، لبنیاتی که مواد نگهدارنده دارند، طعم دهنده‌ها، رنگ‌های خوراکی، گلوتن و... همه این‌ها آسیب رسان است. توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب کم‌تر سموم وارد شده به بدن از مواد غذایی مفید بیشتر استفاده شود. بدین منظور در این جا مواد غذایی را پیشنهاد می‌کنیم که برای بدن مفید هستند:

 

چای سبز


چای سبز به دلیل آنتی اکسیدانی که دارد، یکی از نوشیدنی‌های مفیآب
آب مسلماً باعث شسته شدن بسیاری از سموم از دستگاه گوارش است. توصیه پزشکان بر این است که روزانه هشت لیوان آب نوشیده شود. با نوشیدن آب خیلی از سموم از بدن خارج می‌شود و از جذب آن‌ها جلوگیری می‌شود.

 

بلوبری


این دانه‌های ریز و قرمز سرشار از آنتی اکسیدان است. بلوبری سم‌ها را از بدن خارج می‌کند و مانند یک آسپرین طبیعی عمل می‌کند. بلوبری مانند آنتی بیوتیک‌ها وارد بدن شده و تمامی باکتری‌های مضر بدن را از بین می‌برد.

 

لیمو


لیموی ترش سرشار از آنتی اکسیدان است. حاوی ویتامین سی (c) و ماده‌ای به نام گلوتاتیون است که این ماده آنزیمی تولید می‌کند که منجر به سم‌زدایی در بدن می‌شود. لیموترش به حفظ تعادل pH بدن کمک می‌کند و برای مبارزه با سرطان میوه بی‌نظیری است.

 

سیر

 

سیر به دلیل دارا بودن ترکیبات فراوان، یک سم‌زدای فوق‌العاده محسوب می‌شود. این ماده‌ غذایی کمک می‌کند تا سموم و مواد زائد به ویژه آلودگی‌هایی مانند سرب و جیوه از بدن خارج شوند. علاوه بر این، سیر دارای خواص ضدباکتریایی است برای همین می‌تواند روده‌ها را به خوبی تمیز کند.

 

جعفری

 

جعفری یک ضد عفونی کننده‌ عالی و ادرار آور بسیار خوب است. این سبزی معطر و البته پرطرفدار، عملکرد کلیه‌ها را تحریک می‌کند و نقش مهمی در دفع سموم بدن دارد. به غذاهایتان مثل سالادها، پاستاها، سوپ و غیره جعفری اضافه کنید. اگر یک دوره‌ سم زدایی جدی را شروع کرده‌اید آب جعفری فوق‌العاده است.البته برای خانم های باردار ممنوع است.