تجلیل از دختران دشتستانی راه یافته به المپیاد ریاضی هلند

مراسم تجلیل از دانش آموزان دشتستانی راه یافته به المپیاد جهانی ریاضی در هلند، امروز چهارشنبه 8 بهمن ماه با حضور مدیر آموزش و پرورش دشتستان در دبیرستان فرزانگان برازجان برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان در این مراسم ضمن تقدیر از این دانش آموزان گفت: افتخار آفرینان این عرصه بین المللی موجب شادی و خوشحالی شهر و دیار خود شدند.

وی این موفقیت را مرهون تلاش دانش آموزان و اولیای آنها، معلمان، خانه ریاضیات دشتستان و آموزش و پروش دانست و خاطر نشان کرد: از اولیای این دانش آموزان، خانه ریاضیات استان بوشهر و مسئولین کنونی و اسبق مدرسه فرزانگان برازجان که با حمایت خود، این افتخار را رقم زدند، تشکر می کنم.
سید حسن لواسانی ابراز داشت: بخشی از هدایای دانش آموزان راه یافته به – A لمپیاد هلند امروز به آنان تقدیم و بخش دیگری از این هدایا نیز طی مراسمی که فردا پنجشنبه در بوشهر برگزار خواهد شد، به آنان اهداء خواهد شد.
وی ضمن تاکید بر حمایت و همکاری بیشتر اولیای دانش آموزان و مدارس ابراز داشت: اولیای دانش آموزان باید به معلمان اعتماد بیشتری داشته باشند و با علمی کردن محیط خانواده، در شکوفایی استعدادهای فرزندان خود تلاش نمایند.
ناهید دهقانی مدیر مدرسه فرزانگان برازجان نیز در این مراسم گفت: کسی که با ریاضیات آشناست، همیشه از اندیشه هایی که از ریاضیات آموخته است، در زندگی خود بهره می جوید.
پاپری دبیر ریاضیات این دانش آموزان نیز در گفتگو با اتحاد جنوب گفت: از بین 64 تیم شرکت کننده در – A لمپیاد ریاضی مقدماتی در استان بوشهر، 7 تیم از دشتستان به عنوان 20 تیم برتر ریاضیات استان بوشهر انتخاب شدند که از این تعداد، 4 تیم از مدرسه فرزانگان برازجان، 2 تیم از دبیرستان پسرانه مطهری و 1 تیم نیز از دبیرستان دکتر حسابی بودند.
وی ادامه داد: از بین 20 تیم برگزیده استان بوشهر، 10 تیم به مرحله کشوری راه یافتند که در نهایت از بین 421 تیم شرکت کننده، 15 تیم نمونه کشوری مشخص شدند.
پاپری افزود: تمامی پاسخ نامه های این 15 تیم برگزیده ترجمه و جهت شرکت در مسابقات -  A لمپیاد ریاضی جهانی ارسال شد که در نهایت از بین پاسخنامه های ارسال شده، 3 تیم از کشورمان انتخاب شدند تا در مسابقات جهانی-  A لمپیاد که از تاریخ 21 اسفند 93 لغایت 1 فروردین 94 در کشور هلند برگزار می شود شرکت نمایند.
وی خاطر نشان کرد: تیم های برگزیده شامل تیم 4 نفره دبیرستان دخترانه فرزانگان برازجان و 2 تیم از اصفهان می باشند که به زودی در مسابقات شرکت خواهند داشت.  گفتنی است زهرا رازقی، دل آرام صفوی، فاطمه آذر پرا و فاطمه رازقی، چهار دانش آموز دشتستانی راه یافته به المپیاد ریاضی هلند می باشند.لازم به ذکر است مسابقات -A لمپیاد ریاضی از طرف موسسه فرودنتال دانشگاه اوترخت هلند بنیان نهاده شده است.
این موسسه سالانه اواخر ماه نوامر (اواخر آبان) مسابقه ای در سطح جهانی برگزار می کند که نماینده این مسابقه در سطح کشور ، خانه ریاضیات اصفهان می باشد .
حاشیه ها:

-    در این مراسم به هر کدام از دانش آموزان راه یافته به -  A لمپیاد هلند مبلغ 10 میلیون ریال به عنوان هدیه اهداء شد که 5 میلون ریال آن به صورت کارت هدیه و مابقی به خانه ریاضیات استان بوشهر جهت هزینه سفر آنان به هلند بود.
-    علاوه بر داشن آموزان برتر در این -  A لمپیاد، از دبیران ریاضی و تمامی دانش آموزان برتر در عرصه ریاضیات دشتستان نیز تقدیر شد.

 

عکاس: سیده هدیه بیت سیاح