عجیب ترین مکان های زمین که فکر می کنید وجود خارجی ندارند!

پارک زمین شناسی Danxia Landform- چین
ما به سختی می توانیم باور کنیم که کوه هایی به این شکل واقعی باشند، چون هیچ وقت داخل سوراخ خرگوش نیفتاده ایم، اما کوه هایی با این طیف رنگی وسیع واقعا وجود خارجی دارد.
این کوه ها بخشی از پارک زمین شناسی Zhangye Danxia Landform  در چین هستند. لایه های سنگ های ماسه های و مواد معدنی در طول ۲۴ میلیون سال بهم فشرده شده اند و سپس به وسیله صفحه های زمین ساختی یا تکتونیک خم شده اند.

معدن های زیرزمینی متروک Yekaterinburg در روسیه
شما رویا نمی بینید، این غارهای نمکی افسانه ای واقعا وجود دارند. این عکس ها از عمق معدن های زیرزمینی Yekaterinburg  گرفته شده اند. لایه های carnallite – یک ماده معدنی که در کودها استفاده می شود- دیوارهای تونل را محکم کرده اند، واین شاهکار رنگارنگ را به وجود آورده اند. اینجا مثل نسخه زیرزمینی کوه های رنگین کمانی چین است.
بخش کوچکی از این غار در دسترس و برای عموم آزاد است، اما اکثر راه های آن بسته شده و بدون اجازه مخصوص از دولت کسی نمی تواند از آن بازدید کند.

غار یخ Kamchatka  در روسیه
این غار یخ با ظاهر سورئال در Kamchatka Peninsula روسیه واقع شده است. این تونل طولانی توسط آب های داغ بهاری شکل گرفته است، که زیر زمین های یخی نزدیک آتشفشان Mutnovsky جریان دارند. به دلیل اینکه یخ های آتش فشان های Kamchatka در سال های اخیر آب شده اند، سقف این غار نازک شده و نور آفتاب به داخل نفوذ می کند و سازه های یخی را به شکل ترسناکی روشن می کند.

زمین های گل لاله در Lisse هلند
یک مجموعه وسیع رنگارنگ چهل تکه! وقتی از بالا به این زمین ها نگاه می کنیم، گویی که یک کودک نوپای عظیم الجثه با یک جعبه مداد رنگی بسیار بزرگ در زمین های حومه ای هلند رها شده است- این کودک نتوانسته خط ها را خیلی خوب رسم کند.
گل های آبی درخشان، قرمز، صورتی و زرد تا جایی که چشم کار می کند در Lisse  پراکنده شده اند، جاییکه کشاورزان از فروختن گلها به گلفروشی های سراسر جهان سود زیادی نصیبشان می شود.

فصل گل های لاله از مارچ شروع شده و تا آگوست ادامه دارد با چندین نمایشگاه که در سراسر کشور برگزار می شود، اما بی شک این گل ها در ماه آپریل از همیشه تماشایی تر هستند.
کاشت گل از ۴۰۰ سال پیش آغاز شد. امروزه هلند بیش از  ۹ میلیون شاخه گل در سال پرورش می دهد که دو سوم ان به جاهای دیگر صادر می شود. اگر این گل ها عادلانه تقسیم شود به هر نفر روی کره زمین دو شاخه گل می رسد.

Dead Vlei در پارک Namib-Naukluft
Frans Lanting این تصاویر سورئال را از مکانی به نام Dead Vlei در پارک Namib-Naukluftبرای مجله نشنال جئوگرافیک گرفته است. به خاطر منظره و نور در این فریم، عکس شبیه نقاشی شده است. در عنوان عکس آمده است: ته رنگ نارنجی نور صبح و شن های در آسمان برای درخت های عظیم الجثه خار شتر پارک Namib-Naukluft  مثل یک بک گراند عمل کرده است.

Caño Cristales  در کلمبیا
Caño Cristales  یک رودخانه کلمبیایی است که در منطقه Serrania de la Macarena در Meta واقع شده است. این رودخانه در بین مردم رودخانه پنج رنگ یا رنگین کمان مایع نامیده می شود و به خاطر این رنگ های زنده و برجسته به عنوان زیباترین رودخانه جهان شناخته شده است.
رودخانه به رنگ زرد، سبز، آبی، مشکی و بیشتر از همه قرمز که توسط Macarenia clavigera (Podostemaceae )که در عمق رودخانه دیده می شود.

دریاچه Hillier در استرالیا
نه چشمانتان شما را فریب داده و نه این تصاویر فوتوشاپ هستند. از یک فاصله ای دریاچه Hillier در مجمع الجزایر Recherche استرالیا شبیه یک آدامس بادکنکی صورتی رنگ یکپارچه و جامد دیده می شود. اما نزدیک تر که می شویم بیشتر شبیه آب با ویژگی نیمه شفاف می شود، اما رنگ مشخص صورتی همچنان باقی می ماند. اگرچه برخی دلایل برای رنگ غیرعادی دریاچه- مثل نزدیکی دریاچه صورتی و دریاچه سنگال Retba- مورد تایید قرار گرفته اند، اما دلیل رنگ صورتی Hillier به صورت یک راز باقی مانده است. برخی فکر می کنند رنگ صورتی دریاچه Hillier، مثل دریاچه های دیگر، به خاطر میزان بالای نمک است که با یک گونه جلبک دریایی عاشق نمک به نام  Dunaliella salina  و باکتری صورتی رنگی به نام halobacteria آمیخته شده است. برخلاف دریاچه های صورتی دیگر که به صورت منظم طبق نوسات دمایی تغییر رنگ می دهند، این دریاچه رنگ خود را در طول سال حفظ می کند. حتی وقتی آب دریاچه به داخل بطری ریخته می شود به همین رنگ صورتی باقی می ماند.
دلیل این رنگ هرچه که باشد، خطری برای انسان محسوب نمی شود. اگرچه به دلیل میزان بالای نمک برای شنا کردن مناسب نیست، اما گردشگرانی که دوست دارند خودشان را در آبهای صورتی رنگ غوطه ور سازند، با آرامش خاطر و امنیت این کار را می کنند.


Hills of Ajka- مجارستان
با نگاه کردن به این عکس ظاهرا دو تصویر می بینید، تصویر بالایی یک جنگل معمولی، و تصویر پایینی جنگلی مریخی و عجیب. اما درحقیقت این عکس از یک محل و در یک زمان گرفته است. اینجا تپه های مجارستان غربی شش ماه بعد از ویرانی حادثه صنعتی است.
در اواخر سال ۲۰۱۰، نشتی مخزن و ترکیدن کارخانه اکسید آلمینیوم مجارستانی باعث انتشار میلیون ها گالن رسوبات قرمز رنگ سوزش آور شد. این مایع بسیار سمی به سرعت به سمت پایین تپه ها و دو روستای نزدیک هم حرکت کرد. این مواد ساختمان ها را مدفون، زمین ها را سمی و ده نفر را به کشت.
سربازان و داوطلبین مواد را با بیل جمع کرده به داخل کامیون ها ریخته و خیابان را آب پاشی کردند، اما جایی که این مواد ریخته بود سطحش قرمز باقی ماند.
وقتی که Palindromo Meszaros عکاس اسپانیایی بهار سال ۲۰۱۱ از این منطقه مصیبت زده بازدید کرد گفت: هنوز حسی از ترس در اینجا باقی مانده است. او سال ۲۰۱۲ مجموعه ای از برجسته ترین عکس هایش را در مجله Fraction منتشر کرد.

فواره های آب گرم در بیابان صخره سیاه نوادا (آمریکا)
فواره های آب گرم واقع شده در منطقه خصوصی میلیون آکری بیابان صخره سیاه نوادا، یک پدیده طبیعی نیست. این فواره ها سال ۱۹۶۴ تصادفا دراثر تست حرارت مرکزی زمین و برداشتن نادرست درپوش به وجود آمد.  از آن زمان آب جوشان به بالا فواره می زند، و کلسیم کربنات را هر سال در فواصل اطراف رسوب می کند. این رنگ های سبز و قرمز شفاف روی تپه ها هم به خاطر جلبک های گرماگرای است  که در آب و هوای بسیار این آبفشان ها به سرعت رشد می کنند.

دروازه جهنم در Derweze (ترکمنستان)
در نگاه اول این عکس مانند صحنه های دراماتیک در فیلم های عملی تخیلی است، اما این سوراخ بسیار بزرگ آتشین در قلب بیابان Karakum به خاطر حمله فضایی ها به کره زمین اتفاق نیفتاده است. اینجا دهانه اتشفشان است و بیش از ۴۰ سال پیش توسط زمین شناسان درست شده است، و زبانه های آتش از آن زمان تابحال در حال سوختن اند.
به Derweze در ترکمنستان یا به قول محلی دروازه جهنم خوش آمدید.