برگزاری چهارمین دوره جایزه بنیاد رشد و اندیشه سازندگی

رییس بنیاد نخبگان استان بوشهر در آیین معرفی برگزیدگان چهارمین دوره جایزه بنیاد رشد و اندیشه سازندگی گفت: جایزه بنیاد رشد یکی از جایزه‌های مهم در سطح استان بوشهر و در بنیاد نخبگان کشوری است که مزین به نام دکتر ایرج نبی پور محقق و پژوهشگر حوزه سلامت، پزشکی و محیط زیست و دکتر سید جعفرحمیدی در حوزه ادبیات و علوم انسانی است.

 

 

 

دکتر اله‌کرم اخلاقی افزود: افراد انتخاب شده در این جایزه دانشجو‌های مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای بومی استان هستند که از ۱۰ دانشگاه در سطح کشور انتخاب شده‌اند و ملاک انتخاب نیز تحقیقات انجام شده و معدل‌های خوب بوده است.

وی عنوان کرد: بنیاد نخبگان دارای شورای استانی است و پس از ثبت نام محققان و دانشجویان، اساتید دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه خلیج فارس و سایر دانشگاه‌های سطح استان راستی آزمایی‌ها را انجام داده و جوایز در سه بخش آموزشی، فناورانه و پژوهشی به افراد برگزیده تعلق می‌گیرد.

رییس بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: این چهارمین دوره جایزه بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بود و بعد از پایان این دوره فراخوان پنجمین دوره را برای شناسایی نخبگان برگزار خواهیم کرد.

دکتر ایرج نبی پور محقق و یکی از چهره‌های ماندگار استان بوشهر در حوزه سلامت، پزشکی و محیط زیست هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌هایش در حوزه توسعه علمی، ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در استان است که جانمایی آن انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد این طرح در جزیره عباسک در اطراف جزیره شیف عملیاتی شود و دهکده دانایی در این منطقه شکل بگیرد و تمام دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی و پارک‌های علم و فناوری در آن مستقر شوند و به شکل یک کار میان رشته‌ای و متحد کار شود.

به گفته این محقق، در طول ۲۰ تا ۳۰ سالی که در استانداری و مدیریت و برنامه ریزی استان رفت و آمد دارد نظرات محققان و نخبگان را به راحتی می‌پذیرند، ولی پیاده سازی نمی‌شود.

دکتر ایرج نبی پور که همیشه دغدغه محیط زیست دارد و کار‌های مطالعاتی بسیاری را هم در این زمینه انجام داده، می‌گوید: هر نوع توسعه‌ای اگر نگاه به محیط زیست نداشته باشد جزء توسعه محسوب نمی‌شود.

جایزه چهارمین دوره بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان به ۱۵ پژوهشگر و دانشجو تعلق گرفت.