حضور دانشگاه پیام‌نور بوشهر با 15 اختراع در جشنواره کشوری حرکت

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: دانشگاه پیام نور استان بوشهر با 15 اختراع و ابداع دانشجویی در دومین جشنواره کشوری حرکت دانشگاه پیام نور شرکت می‌کند.
اسحاق جلالیان ظهر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشجویان انجمن‌های علمی این دانشگاه با 15 اختراع و ابداع، چند مقاله علمی و پژوهشی در دومین جشنواره علمی و دانشجویی حرکت دانشگاه پیام نور که به میزبانی استان گیلان برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

جلالیان افزود: مرحله استانی جشنواره حرکت دانشگاه پیام نور در اردیبهشت‌ماه سال جاری در این استان برگزار شد و آثار برتر پس از داوری مشخص شدند و همین آثار در جشنواره کشوری حضور خواهند یافت.

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر افزود: دانشجویان رشته‌های کشاورزی، مکانیک، نرم‌افزار در این جشنواره شرکت خواهند کرد که ازجمله دستاوردهای آنان می‌توان به دو موتور مینی پیستونی، موتور زیردریایی الکتریکی، ربات پرنده و امدادگر، ربات مسیریاب، پاور بانک خورشیدی برای شارژر انواع دستگاه‌های دیجیتال، شارژر خورشیدی برای شارژ انواع دستگاه‌های دیجیتال، توربین گازی، نانو سیال که انتقال حرارتی 140 برابر بیشتر نسبت به آب داشته و بسیار مناسب برای استفاده در سیستم‌های کولینگ است، رادیاتور مخصوص نانو سیال ساخته‌شده برای سیستم کولینگ CPU کامپیوترهای خانگی برای بازدهی بالاتر CPU ها، چند مقاله علمی، پنج نرم‌افزار کاربردی تلفن همراه، است.

وی با اشاره به موفقیت‌های دانشجویان این دانشگاه در دوره گذشته جشنواره حرکت گفت: این دانشگاه در سال‌های اخیر در جشنواره حرکت حضور فعال داشته است به‌طوری‌که انجمن‌های علمی و دانشجویان این دانشگاه به عناوین برگزیده دست یافتند.

جلالیان افزود: این جشنواره چهارم تا هفتم مهرماه سال جاری در استان گیلان برگزار می‌شود.

 

منبع:دانشگاه پیام نور بوشهر