بنیاد رشد بوشهر ۱۰۰ هزار درخت حرا کاشت

بوشهر - ایرنا - سخنگوی بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر گفت: این بنیاد تاکنون در همکاری با گروه‌های مردمی و محیط زیست ۱۰۰ هزار نهال حرا در این استان کاشته و از آنها نگهداری می‌کند.

یدالله قایدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر در راستای کمک به توسعه زیربنایی و شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی این استان گام بر می‌دارد اما ۲ بخش آموزش و پژوهش و محیط زیست در صدر اقدامات این بنیاد قرار دارد.

وی افزود: در راستای کاهش سطح بیابانی استان بوشهر کاشت درختان حرا و مثمر در دستور کار این بنیاد قرار گرفته و تاکنون علاوه بر ۱۰۰ هزار اصله درخت حرا، کاشت ۲۰ هزار نهال درختان مثمر را نیز آغاز کرده که نقش موثری در بهبود مبلمان شهری دارد.

سخنگوی بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر ادامه داد: این بنیاد آمادگی دارد تا برای تداوم درختکاری در این استان، نهال در اختیار متقاضیان قرار دهد.

قایدی با بیان اینکه بنیاد رشد و اندیشه سازندگی که با جهت‌گیری کالا خیرخواهانه و با کمک خیران فعالیت می‌کند، گفت: در بخش آموزش نیز این بنیاد با آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان بوشهر همکاری دارد و تا کنون یکهزار و ۲۵۰ دانش‌آموز و دانشجوی مستعد بوشهری را تحت پوشش بورس تحصیلی خود قرار داده است.

وی توضیح داد: در راستای حفظ کرامت و منزلت این محصلان، کمک هزینه تحصیلی به عنوان قرض به آنها پرداخت می‌شود تا پس از فارغ التحصیلی و اشتغال آن را بازگردانند.

سخنگوی بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر، تجلیل از دانش آموزان با رتبه کنکور کمتر از هزار و دانش آموزان موفق در المپیادها را از دیگر اقدامات بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر دانست و گفت: در آزمون سراسری گذشته از۱۲۰ دانش آموز با همکاری بنیاد نخبگان و نیروگاه اتمی تجلیل شد.

قایدی بیان کرد: شناسایی شکاف‌های مانع توسعه بوشهر از اهداف اساسی بنیاد رشد این استان است و در راستای پر کردن این شکاف‌ها حمایت و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی عنوان کرد: در این راستا طرح‌های علمی با همکاری بنیاد نخبگان اجرایی شده که در این زمینه می‌توان به طرح‌های شهید چمران و امیدآفرین اشاره کرد.

سخنگوی بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر بیان کرد: ششمین دوره رویداد علمی امیدآفرین در سه بخش فنی و ریاضی، پزشکی و علوم انسانی فراخوان شده که پژوهشگران می‌توانند مقالات خود را برای داوری ارسال کنند و اختتامیه آن در آبان یا آذر ماه آینده برگزار می‌شود.

دانش‌آموخته‌های دکتری با طرح شهید چمران به کمک حل چالش‌های بوشهر می‌آیند

قایدی گفت: بنیاد رشد و اندیشه سازندگی در همه شهرستان‌های بوشهر همیار و نماینده دارد که بدون هیچ چشم داشتی نقش میانجی را میان این بنیاد و دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد استان ایفا می‌کنند.

وی اظهار کرد: استان بوشهر به دلیل محرومیت‌هایی که از گذشته بر پیشانی آن نقش بسته نیازمند توجه بیشتری برای توسعه است و این امر با حمایت و توسعه نیروی انسانی محقق می‌شود.