محیط زیست وسلامت

   مهمترین موضوعی که همواره فکر بشر بخود مشغول داشته است،حفظ تندرستی و رهائی از درد و رنج بیماری ها بوده است.

انسان با بهره گیری از نیروی تعقل و بکارگیری امکانات و تکنولوژی،توانسته است بر بسیاری از مسائل و مشکلات در تمام زمینه ها از جمله در زمینه  سلامت و بیماری فائق آید.

اما بدلیل محدودیت های زیست محیطی،بسیاری از این امکانات و تکنولوژی ها بطور بی رویه و نا متعادل موجبات  تغییر و دگرگونی های مخرب در محیط زیست و اکوسیستم هاکه فرایند های حیات و زندگی در آنها جاری است،فراهم نموده است.

برخی از عوامل این تغییر و دگرگونی ها عبارتند از تخریب بی رویه جنگل ها و مراتع،دفع فاضلاب های شهری و صنعتی،استخراج و استفاده بی رویه از مواد هیدروکربوری(موادنفتی وگازی) وایجاد آلودگی های مختلف زیست محیطی،دفع ذباله های شهری،مواد عفونی،مواد رادیواکتیو،مواد سمی،استفاده از کودهای شیمیائیو سموم دفع آفات نباتیورهاسازی آلاینده های مراکز صنعتی و تجاری به هوا(آتمسفر) و غیره.

متاسفانه تاثیر این عوامل،دگرگونی و مشکلات عدیده ای بوجود آورده است که افزایش دمای محیط و تغییرات اقلیمی ناشی از آن،بروز باران های اسیدی و نازک شدن لایه اوزون( که مستقیم ویا غیر مستقیم روی محیط زیست وسلامت انسان تاثیر منفی گذاشته)برخی از این دگرگونی ها و مشکلات می باشد.