راز موفقیت نفر اول کنکور بوشهر/ تحصیل در دانشگاه صنعتی شریف

معصومه نوروزی به عنوان رتبه اول کنکور سراسری در بین دانش‌آموزان رشته‌های مختلف استان بوشهر، از عوامل موفقیت خود در کنکور سراسری می‌گوید و قصد دارد تحصیلاتش را در دانشگاه صنعتی شریف ادامه دهد.

 هر چند استعدادهای زیادی در شهرستان کنگان نهفته است، ولی به ثمر رساندن این استعدادها مستلزم توجه بیشتر به حوزه نیروی انسانی و نیازمند تقویت بنیه، امکانات ارزشیابی، آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌ای قوی‌تری است؛ امری که در چندین سال گذشته بیشتر در حوزه سخت افزاری دنبال شد و به نحوی حلقه مفقوده حوزه آموزش به شمار می رفت. ولی با تدبیر مدیران آموزش و پرورش شهرستان کنگان و با همراهی سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی برای حمایت از دانش آموزان جنوب استان در آزمون سراسری دانشگاه، بارقه های امید برای بهبود این شاخص ها ایجاد شده است.

به نوشته مهر، در این بین معصومه نوروزی با کسب رتبه نخست در سطح استان بوشهر و رتبه ۲۴ منطقه ۳ در رشته ریاضی، می تواند آغازی برای افزایش انگیزه و خوباوری بیشتر دانش آموزان استان خصوصا در جنوب استان محسوب شود.

 

 

 

وضعیت مالی نامناسب خانواده و شرایط سخت

معصومه نوروزی گفت: از پیش دبستانی علاقه شدیدی به درس خواندن داشتم و حاضر بودم از تمام تفریحاتم برای علاقه به درس خواندن بگذرم، چون از این کار به شدت لذت می بردم.

وی افزود: پس از پشت سر گذاشتن دوران تحصیل کم کم آمادگی شرکت در آزمونی پیدا می کردم که سال‌ها انتظار آن را می‌کشیدم ولی در توان خود و خانواده‌ام نبود که در کلاس‌های خصوصی و از امکانات تحصیلی بهره مند شوم به همین دلیل به خانواده ام فشاری وارد نکردم.

وی گفت: در تمام مدت مطالعه برای کنکور وضعیت خانواده‌ام را در نظر می‌گرفتم و سعی داشتم کمترین فشاری به آنها وارد شود و به حق آنها نیز چیزی برای من کم نگذاشتند.

نوروزی گفت: فقط در سال آخر کنکور یکی از موسسات آموزشی بورسیه بنده را پذیرفت و من با حمایت یک مجموعه فرهنگی آموزشی و استفاده از مشاوران و پشتیبان ویژه این مجموعه توانستم به این موفقیت دست یابم.

وی افزود: مهمترین عامل در موفقیتم را خدا و مدد اهل بیت می‌دانم و پشتکار، تلاش و انگیزه دادن از سوی افراد پیرامونی نیز بسیار اثر بخش بود.

وی با بیان اینکه درس خواندن برایم تفریح بود و خستگی برایم معنایی نداشت، گفت: در ابتدا روزانه ۹ ساعت مطالعه داشتم و در روزهای آخر و نزدیک به کنکور تا ۱۴ ساعت درس می خواندم.

 

 

 

علاقه مند به مهندسی برق هستم؛ برخی انگیزه کنکوری‌ها را کاهش می‌دهند

نوروزی با بیان اینکه روز قبل از کنکور استرس زیادی داشتم ولی روز کنکور به راحت‌ترین شکل ممکن کنکور دادم و خبری از استرس نبود، گفت:اکنون که موفق به راهیابی به دانشگاه های سطح اول شده ام دوست دارم تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف ادامه دهم.

وی افزود: هر چند مقدمات اولیه برای حضورم در دانشگاه صنعتی شریف آماده شده، ولی همچنان مشکلاتی برای ادامه تحصیل دارم که از مسئولین شهرستان کنگان و استان انتظار حمایت دارم.

وی گفت: شهر ما به پزشک، مهندس، معلم، راونشناس و ... نیازمند است و معطوف کردن دیدگاه‌ها تنها به سمت رشته پزشکی چندان مناسب نیست و باید به همه حوزه‌ها نگاه ویژه داشت چون ضعف در هر بخش می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به منطقه وارد کند.

وی افزود: توصیه‌ای به دانش‌آموزان دارم که در منطقه ما افرادی با نگاه منفی سعی بر القای ناتوانی و کاهش انگیزه دانش‌آموزان دارند و باید با عمل و روحیه بالا با این افراد مقابله کرد و تا جایی که اطلاع دارم، با ادیسون دانشمند مطرح جهان نیز همینگونه برخورد کردند ولی او از تلاش کردن دست بر نداشت.

وی ادامه داد: من از حضور استعدادها و دانش آموزانی خبر دارم که توان بالایی دارند و می‌توان با حمایت و انسجام آنها در آینده ای نزدیک ظرفیت های شهرستان را به شدت بالا برد.

شکستن تابوی رتبه های تک رقمی در کنکور

رئیس آموزش و پرورش شهرستان کنگان در گفتگو با مهر اظهار داشت: تلاش‌های مجموعه آموزش و پرورش و همچنین اعتماد سازمان منطقه ویژه در فاصله ای کوتاه توانست نتیجه بسیار مثبتی داشته باشد.

شاکر محیسن گفت: مجموعه آموزش و پرورش کنگان با نوشتن پروپزال آموزش و تقویت دانش آموزان سال آخر و کنکوری که با حمایت سازمان منطقه ویژه پارس اجرا شد توانست نتایج خوبی در کنکور امسال رقم بزند.

وی افزود: اعتماد مجموعه نفت و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به استعدادها و نخبگان شهرستان کنگان امروز نتیجه داد و مسلماً اگر این طرح کمی زودتر اجرا شده بود می توانست نتایج بهتری داشته باشد و در صورت ادامه یافتن این طرح می توان در آینده منتظر پرورش و بروز استعدادهای بیشتری بود.

وی گفت: اگر امروز قصد ساختن الگویی مناسب و شکستن تابوی ترس جوانان شهرستان از کنکور و رسیدن به سطوح بالاتر هستیم، فرصت مناسبی است که مسئولین شهرستانی باید به سرعت از آن بهره گیرند.

 

 

 

با تزریق حداقل امکانات آموزشی به چندین رتبه زیر هزار رسیدیم

محیسن گفت: برای ما ثابت شد که با تزریق حداقل امکانات اولیه آموزشی که از سوی سازمان منطقه ویژه سرمایه گذاری شد نتایج بزرگی بوجود آمد و این نتایج می توانست بهتر از این ها نمود پیدا کند.

وی گفت: در نظر داریم که کلاس های آموزشی امسال را از اواسط مرداد ماه آغاز کرده و به تقویت ظرفیت های نیروی انسانی خودمان کمک کنیم.

وی افزود: از مسئولین امر انتظار داریم که حداقل رتبه های زیر هزار را از حمایت مادی و معنوی خود بی‌نصیب نگذاشته تا دیگر داوطلبان نیز در مراحل بعدی تشویق شوند.

در سال های آتی رتبه های تک رقمی داریم

معاون آموزشی و نوآوری اداره آموزش و پرورش شهرستان کنگان نیز اظهار داشت: با طرح حمایت از نخبگان دانش آموزی در این راستا گام مثبتی برداشته شد و امیدواریم این طرح ادامه دار باشد.

عبدالرسول فدایی دولت با مثبت برشمردن طرح حمایت از نخبگان دانش آموزی گفت: امسال نیز ۴۵ دانش آموز برتر در شهرستان کنگان شناسایی و به طور شاخص گزینش کرده ایم تا با استفاده از اساتید برتر مدارس پایتخت به تقویت و آماده سازی آنها برای کنکور سال ۹۵ مبادرت ورزیم.

وی گفت: اگر از نفرات برتر امسال با جوایز ارزشمندی تجلیل شود مسلما در سال های آتی به جای رتبه ۲۴ رتبه های ۲ و ۴ را خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: در دو مدرسه تیزهوشان شهرستان کنگان فقط ۱۱ دانش آموز با معدل بالای ۱۹ شناسایی شده اند که همگی آمادگی احراز شایتگی های خود را دارند و فقط همت مسئولین امر در این راستا نیاز است.

 

مصاحبه: محسن صفایی عکاس: فاطمه حسن پور