تجلیل از دو پیشکسوت هنر و ورزش گناوه

به همت بنیاد رشد و اندیشه سازندگی بوشهر از دو پیشکسوت ورزش و هنر شهرستان گناوه تجلیل گردید.

مراسم نکوداشت دو پیشکسوت ورزش و هنر گناوه آقایان عباس سلامی زاده و عباس امیری با حضور هنرمندان و پیشکسوتان گناوه ای برگزار گردید.

نادرآزاده دبیر کمیته فرهنگی ورزشی بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر در این مراسم گفت: تجلیل از نخبگان، پیشکسوتان و مو سپیدان یکی از مهمترین اهداف و برنامه های کمیته ورزشی و هنری بنیاد رشد و اندیشه سازندگی بوشهر است که از سال گذشته به همت این بنیادآغاز گردیده است.

آزاده با بیان اینکه بنیاد رشد و اندیشه سازندگی با هدف کمک به حوزه آموزش، بهداشت، سلامت، آموزش ، فرهنگ و هنر ورزش استان تاسیس شده ، افزود: تعداد زیادی از دانش آموزان و دانشجویان مستعد و کم برخوردار استان نیز تحت حمایت این بنیاد قراردارند.

وی با اشاره به وجود استعدادهای ناب ورزشی و هنری در شهرستان گناوه، افزود: یقینا برای تربیت نسل جدید در این حوزه ها باید از تجربیات پیشکسوتان استفاده نمود.

در این برنامه که به میزبانی موسسه نیمدری سبز در محل کلبه فرهنگ و هنر گناوه برگزار شد تعداد زیادی از هنرمندان و پیشکسوتان ورزش گناوه حضورداشتند.

عباس سلامی زاده خوشنویس، نقاش و موزیسین گناوه ای بیش از ۶۰ سال از عمر شریفش را در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان گناوه صرف نموده و دارای درجه ۲ هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد. استاد سلامی زاده دارای بالاترین درجه خوشنویسی ، همچنین ایشان مسلط به اجرای انواع سازی های بادی و زهی و ضربی در حوزه موسیقی می باشند و در حوزه هنرهای نمایشی و نقاشی و طراحی نیز از پیشکسوتان هنر استان بوشهر می باشند.

عباس امیری از پیشکسوتان فوتبال گناوه نیز از قدیمی ترین مربیان و بازیکنان فوتبال گناوه می باشند که سالهای زیادی از عمر شریفش را صرف خدمت به ورزش فوتبال گناوه نموده است. بازیکن و مربی تیم فوتبال ۲۵ شهریور در دهه چهل و بعد از آن راه اندازی تیم های آزادی و استقلال گناوه و همچنین راه اندازی تیم پیشکسوتان گناوه، داوری در رده های مختلف باشگاهی شهرستان گناوه از جمله فعالیت های این پیشکسوت فوتبال می باشد.