10 پیش بینی در مورد جهان 2050

 

پایگاه اطلاعاتی تامسون رویترز در گزارش جدیدی خود 10 پیش بینی در مورد جهان در سال 2050 ارائه داده است كه در زیر به آنها اشاره شده است.

1. كاهش زوال عقل

بر اساس این گزارش، در سال 2050 با انفجار جمعیتی افراد بالای 80 سال مواجه خواهیم شد و بودجه تحقیقاتی علمی بیشتر و بیشتری صرف مشكلات این افراد می شود و زوال عقل آنها كاهش خواهد یافت.

2. خورشید بزرگترین منبع انرژی در سیاره زمین خواهد بود

بر اساس این گزارش در سال 2050، روش های جمع آوری، ذخیره سازی و تبدیل انرژی خورشیدی به قدری پیشرفته و كارآمد می شوند كه خورشید به منبع اصلی انرژی در سیاره ما تبدیل می شود.

3. دیابت نوع یك قابل پیشگیری خواهد بود

اصلاح ژنوم انسان به یك واقعیت تبدیل می شود و این امر پیشگیری از ابتلا به بیماری های مانند دیابت یك را امكان پذیر می سازد.

4. پایان كمبود مواد غذایی

به لطف بروز پیشرفت ها در فناوری های روشنایی و روش های تصویر برداری به همراه اصلاح ژنتیكی گیاهان زراعی، كمبود مواد غذایی و نوسانات قیمت مواد غذایی به تاریخ می پیوندد.

5.آغاز حمل و نقل برقی هوایی

مهندسی هوا فضا سبك و فناوری های جدید باتری، حمل و نقل وسایل نقلیه الكتریكی را در روی زمین و در هوا میسر می سازد.

هواپیما میكرو تجاری برای سفرهای هوایی كوتاه مدت در آسمان پرواز خواهند كرد.

از آنجایی كه این هواپیماهای جدید قادر به پرواز و فرود در فضاهای بسیار كوچكتر هستند، گرفتن گواهینامه خلبانی حق عبور جدیدی برای جوانان در قرن 21 می شود.

6. همه چیز دیجیتالی خواهد شد

بر اساس این گزارش در سال 2050، همه چیز از ماشین ها و خانه هایی كه به هر آرزوی انسان پاسخ می دهند تا لوازمی كه برای خود فكر می كنند و مناطق جغرافیایی به هم پیوسته، به صورت دیجیتالی هدایت خواهند شد.

تصور روزی كه كل قاره آفریقا كاملا به صورت دیجیتالی متصل شده باشد در سال 2050 محقق می شود.

7. بسته بندی مبتنی بر نفت به تاریخ می پیوندد

در سال 2050 بسته بندی ناشی از سلولز كه 100 درصد زیست تخریب پذیر است معمول خواهد شد و دیگر اثری از بسته بندی مبتنی بر نفت (محصولات مانند كیسه های پلاستیكی) نخواهد بود.

8. درمان سرطان، عوارض جانبی سمی بسیار كمی خواهد داشت

ساخت دقیقتر داروها، اتصال به پروتیین های خاص و استفاده از آنتی بادی ها، مكانیزم عمل دقیق تری ارائه می دهد، بطوری كه اثرات ناتوان كننده مواد شیمیایی سمی را بر بیماران به اندازه قابل توجهی كاهش می دهد.

9.نقشه برداری DNA در هنگام تولد رایج می شود

تكامل فناوری نانو، به همراه فناوری های گسترده تر «داده بزرگ» ('Big Data) كه اطلاعات افراد مختلف را تركیب می كند باعث می شوند كه نقشه برداری دی.ان.ای در هنگام تولد عادی و تبدیل به بخشی از معاینه پزشكی شود. این موضوع شناسایی بیماری ها را در بدو تولد میسر می سازد.

10. رواج انتقال اطلاعات كوانتومی

اگر چه در سال 2050 انسان هنوز نمی تواند از طریق فضا اقدام به انتقال اطلاعات كند، اما سرمایه گذاری قابل توجهی در زمینه انتقال اطلاعات كوانتومی صورت می گیرد و این موضوع به امری عادی تبدیل می شود.