نخستین هماورد زیست‌فناوری دریایی مرجان

نخستین هماورد زیست‌فناوری دریایی با نام مرجان که مراحل آن از تابستان پارسال آغاز شده بود، پس دریافت آثار پژوهشی از دانش‌آموزان استان در آذر و چندین مرحله داوری، امروز به پایان رسید و در آیین پایانی از ۳۶ دانش‌آموز پژوهشگر و برتر تجلیل شد.

بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر در جهت کمک و مشارکت در پروژه زیست فناوری دریایی و شناسایی ایده های برتر و هدایت دانش آموزان به سوی عملیاتی نمودن ایده های خود و جهت دهی ذهنیت آنان به سمت خلاقیت و نوآوری در سال گذشته مبلغ دویست میلیون ریال به این امر اختصاص و پرداخت نمود.

دبیر این هماورد زیست‌فناوری هنگام برگزاری آیین پایانی در سالن اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما گفت: هزار دانش‌آموز در ۶۵۰ گروه پژوهشی در این هماورد شرکت کردند که در گام نخست آثار ۹۲ گروه در سامانه بارگذاری شد که پس داوری، از میان آن‌ها ۲۳ گروه شامل ۳۶ نفر برگزیده شدند.

مجتبی خشنود افزود: دستاورد تلاش‌های پژوهشی این دانش‌آموزان یک اطلس گونه‌های بی‌مهره خلیج‌فارس با معرفی ۳۶ گونه است با نام «جانداران دریایی شاخاب پارس» که امروز از آن رونمایی شد و کتاب آن با ۳۲۰ صفحه به‌زودی به‌صورت الکترونیکی منتشر می‌شود.

علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر هم در این آیین گفت: توجه مناسبی به کار‌های فناورانه دانش‌آموزان در استان نشده و امیدواریم از این پس بتوانیم پشتیبانی‌های بیشتری برای درخشان شدن استعداد‌های خلاقانه دانش‌آموزان داشته باشیم.

حسن حبیبی رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر نیز انجام این هماورد برداشتن گام آغازین یک راه شیرین و سخت در گستره دانش است که امیدواریم موجب شناسایی استعداد‌های نوشکفته ایران شود.فراخوان دومین هماورد مهر امسال داده می‌شود.

کلیپ نخستین هماورد زیست‌فناوری دریایی با نام مرجان